“Learning to read the world ...” holistic learning of democracy with a focus on crosscultural competence
Palabras clave:
democraciaResumen
This articles handles methods and theory of the didactics of democratic learning and points out the importance of reflection in the learning process to create sustainable learning in the area of democratic and political education. There are countless methods in this area in many diverse disciplines, for example global and intercultural training, socio-political education and civic education, human rights education and peace education. Without reflection on social and structural circumstances and without the readiness to take responsibility on democratic society, all these methods have no real influence on student’s learning outcomes. This paper gives an overview of the main theories and methods and shows how to teach these disciplines in a sustainable way. It gives impulses to reflect on teaching methods and to find a good balance between theory and self-awareness-games. The focus lies on a training-program over 3 half-day-trainings/lesson which comprises impulse-questions, self-awareness-methods and theoretical insights.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.