Student demonstrations in Chile. An autoethnographic narrative of the indignation
Abstract
This paper will address the student demonstrations of 2011 and 2012 in Chile and how these manifestations realize indignation that refers to both the Chilean educational system as a more widespread discontent on the economic and political system. Furthermore, this paper proposes to consider these manifestations as one of the most visible citizen expressions of a set of demonstration citizen characterized by the emergence of a new type of citizen. The methodological basis of this work is based on the autoethnography, understood as a form of research where they cross the researcher’s position with its position as a social actor. In this
case the crossing is in my participation in the demonstrations here analyzed, as an academic and as a citizen committed to the social and political struggles of recent years.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.