Trade and consumption in the periphery of the metropolitan area of Guadalajara
Abstract
This article presents the dynamics of marketing and consumption appears in street markets in a peripheral area: the District of Las Juntas y Las Juntitas (Tlaquepaque, Guadalajara, Mexico). It analyzes the market as a unique and privileged place for social interaction from a poor population living and working in a marginal area. It also aims to demonstrate the connection is established in the distribution and consumption of goods between the formal and informal sectors in the city, and how peripheral markets represent the last link in a commercial circuit that integrates all types of traders, goods and money transit. Finally, it is argued that
consumption among the popular sectors relates to the ability of this sector to have access to certain products and not others, in a global production flowing to the peripheral contexts
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.