INFLUENCE OF THE SOCIETY OF KNOWLEDGE IN THE TEACHING OF EXPERIMENTAL SCIENCE. Case study: genetics and molecular biology
Abstract
In the last years, there has been a quick increase in the development of genetic technologies with important economic, ethical or social implications which are provoking many questions of great relevance. Young students are immersed in news on Genetics and Molecular Biology, subjects that will be more and more common, and they will be demanded to make
substantiated decisions. Nevertheless, generally, little is known about what young people know or think about these issues. The great social development that the Genetics is acquiring, their wide media coverage, the incorporation of this matter in the curriculum of secondary education, the difficulties found in the learning of genetic, are some of the reasons that make necessary a deeper investigation through a didactic perspective. In this work, aspects related to the education of the genetics have been analyzed from both the point of view of the formal education and from the informal one.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.