AROUND THE NATIONALISM: A didactic approach
Abstract
In the present paper is to present a didactic phenomenon of nineteenth century European nationalism, in order to bring the students of secondary education, understanding and
assimilation of those traits and principles to define nationalism as a political entity key understanding of the historical development of Europe and its echoes through the process of globalization. In this regard, and as principal, will focus attention on the historical genesis of the nationalist phenomenon understood as a reflection of the birth of a new society, in which
the state and culture, linked to the role of the bourgeois middle class, will the student question the concept of freedom.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.