The ethnography as a teaching innovation tool. First steps of an investigation on tourism and leisure
DOI:
https://doi.org/10.17561/rae.v19.11Abstract
Traditionally, ethnography has been considered as one of the most important elements of distinction in social sciences such as anthropology and sociology. Although originally was applied to study small communities of the so-called “primitive societies”, it soon showed, in parallel, its potential in urban contexts, as the Chicago School demonstrated. Time has allowed it to continue showing its enormous plasticity as a social tool, reaching new fields of application, such as education. Based on the experience carried out around the Bachelor in Tourism and Leisure of the Ostelea School of Tourism and Hospitality, University of Lleida (UdL), this research shows the results of an ongoing process that seeks to analyze the capacity of the ethnographic methodology as an effective tool in teaching innovation processes.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.