Inteligencia humana: ¿evolución o revolución?
Keywords:
revoluciónAbstract
La inteligencia humana es un constructo que ha sido abordado desde muy diferentes perspectivas desde tiempos inmemoriales. Dentro del ámbito psicológico, distintas escuelas y tradiciones han confluido en los primeros años del siglo XXI en evidencias empíricas que ponen de manifiesto que este concepto es mucho más amplio y complejo de lo que se había considerado durante buena parte del siglo XX. Este artículo, sin abandonar la sólida fundamentación teórica basada en estos grandes avances cosechados en el ámbito de la investigación sobre la inteligencia, pretende descender hasta las consecuencias que deberían tener estos cambios sobre la intervención educativa, proponiendo como vehículo de acción un modelo práctico capaz de articular ese “descenso a la realidad del aula”: el modelo CAIT.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors who publish in this journal agree with the following terms:
The authors retain the copyright and guarantee the journal the right to be the first publication of the work as well as a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine.
Authors may separately establish additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to disseminate their work electronically (for example, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process, as it may result in productive exchanges, as well as a more early and major published papers (See The Effect of Open Access).





