Why is it important to keep fighting for Art Education?

Authors

  • María Lorena Cueva Ramírez Universidad de Jaén

DOI:

https://doi.org/10.17561/rtc.n11.10

Keywords:

Education, visual cultura, person, logical design

Abstract

The main intention of this work is to highlight the importance of Arts Education in Secondary School. First of all, and from my point of view, I show the way in which Society increasingly relegates arts to the situation of supplementary lessons and, and secondly, I pretend to expose that Arts Education can help to educate, but not only artistically if not in preventing real problems of our society current too.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • María Lorena Cueva Ramírez, Universidad de Jaén

    Lcda. en Bellas Artes. Doctoranda Programa de Patrimonio.


References

Brea, J.L. (2002). La estetización difusa de las sociedades actuales y la muerte tecnológica del arte. En: La era Posmedia http://www.joseluisbrea.net

Correa, G. R. I., Guzmán, F. M. D., & Aguaded, G. J. I. (2000). La mujer invisible: Una lectura disidente de los mensajes publicitarios. Huelva, Spain: Grupo Comunicar Ediciones.

Entwistle, J. (2002) El Cuerpo y la Moda Una visión sociológica. Barcelona: Paidós.

PMCid:PMC1122010

Fiske, J. (1987) “Televisión Culture”. London, Methuen.

Fuenzalida, V. y Hermosilla, M. (1989): “Visiones y ambiciones del televidente. Estudios de Recepción Televisiva”. Chile, CENECA; pp.15-‐19

Hernández Navarro, M.A. (2004) “Aporías en lo real...” en Sublime: arte + cultura contemporánea Nº. 13, págs. 34-37

Klapper, J. T. «Efectos de las comunicaciones de masas. Poder y limitaciones de los medios modernos de comunicación». Aguilar, S. A. de Ediciones. Madrid, 1974.

Lorenzano, C.(1982) “La estructura psicosocial del arte”, en Siglo XII, México pp. 102-‐103.

Martín del Campo Ramírez, S. (2000), “El papel de la Educación Artística en el desarrollo integral del educando”, en Educar: revista de educación, n.15, México, Gobierno de Jalisco, pp. 8-16

Martínez de Toda y Terrero, J. (1998). El impacto moral y social de los medios de comunicación social, en COMUNICAR 10, pp. 164-170. http://issuu.com/revistacomunicar/docs/ comunicar10/165

Read, H. (1990), “Arte y sociedad”, Madrid, Ediciones Península.

White, R.A. (1994): «Audience Interpretation of Media: Emerging Perspectives», en Communication Research Trends, 3; vol. 14. CSCC. St. Louis (EEUU).

Downloads

Published

2016-12-19

Issue

Section

Artículos temáticos del número

How to Cite

Cueva Ramírez, M.L. (2016) “Why is it important to keep fighting for Art Education?”, Tercio Creciente, 6(1). doi:10.17561/rtc.n11.10.