Social cartography. Cultural drills in chat

Authors

  • Giselda E. Hernandez Ramírez

DOI:

https://doi.org/10.17561/rtc.19.6230

Keywords:

power, Cultural simulations, representation, symbolic value

Abstract

This photo essay synthesizes a social cartography carried out at the University of the Arts of Cuba from the creation of chat groups at the Faculty of Dance Art in March (2020) as an alternative to teach in the face of the situationof confinement that is lived in the world, in it the cultural simulations generated by the dynamics of the groups are analyzed, the ephemeral agreements, capacity for representation, interlocking of mental and behavioral planes are exposed in the chat with a performative notion, as well as, the exercises of power to some extent to reveal the daily life of the created groups and their content of symbolic value and criteria of distinction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adorno, T.W.(1998). Educación para la emancipación. Conferencias y conversaciones con Hellmut Becker (1959-1969). Edición de Gerd Kadelbach: Morata, SL. Madrid. Traducción de Jacobo Muñoz. http://www.edmorata.es

Anta, J. L. y Palacios, J. (2003). Epistemología más acá de las redes. Conceptos para una Antropología Social de la modernidad: Meta 4. España.

Benkler, Y. (2000). From Consumer to Users: Shifting the Deeper Structure of Regulation Toward Sustainable Commns and User Access. Federal Communications Law Journal(3): 561-579

Citro, S. (coordinadora) (2010). Cuerpos Plurales. Antropología de y desde los cuerpos: Biblos Culturalia. Buenos Aires.

DeNardis, L. (2010). The Emerging Field of Internet Governance. Social Science Research Network.

https://doi.org/10.2139/ssrn.1678343

Jackson, M. (2010). Conocimiento del cuerpo p.59-82 en Citro, S. (coordinadora) (2010). Cuerpos Plurales. Antropología de y desde los cuerpos: Biblos Culturalia. Buenos Aires.

Klein, H. (2004). "ICANN and Non-Territorial Souvereignty: Government Without the Nation State". Internet and Public Policy Project. Georgia Institute of Technology.

Kurbalija, J. (2014). Introduction to Internet Governance. Diplo Foundation.

Montero, R. (2021). Mi cuerpo confinado. Ensayo visual. Trabajo de clases.

Wolcott, H. (2017). El maestro como enemigo. Pp243-257 en Lecturas de Antropología para Educadores. El ámbito de la Antropología de la educación y de la etnografía escolar. (2017) Editores Velasco, H., García, J. y Díaz de Rada, A.: Trotta. Madrid.

Viqueira, M. (2021). Mi cuerpo confinado. Ensayo visual. Trabajo de clases.

Downloads

Published

2021-03-23

How to Cite

Hernandez Ramírez, G.E. (2021) “Social cartography. Cultural drills in chat”, Tercio Creciente, (19), pp. 85–109. doi:10.17561/rtc.19.6230.