The integration of digital technologies in compulsory education. The scholar culture facing change
Abstract
The ICT integration in teaching-learning process is far from the expectations and do not reflect the efforts made. It is an unresolved problem that we have addressed through an
ethnographic methodology. We realized that a finite set of causes that explain the phenomenon globally do not exist. Each school and class has a particular reality; nevertheless, there are some regularities. Globally, there has been a considerable effort made in expanding material resources and improving teacher training, but it is not enough, it is necessary to go in depth into the meaning of the change and review the structural conditions to assume it. ICT integration
depends on a coherent development of a complex set of conditions that belong to the following four categories: Means, Competence, Assumption and Sense
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.