Tales from modernity: the psychological influence of monetary awards in modern organizations
Abstract
The monetary awards are one of the most studied but under-understood issues of existent literature in Management and marketing. Based on years of ethnographical research, the
present paper intends to fulfil the gap between what today specialists theoretically explain about motivation and monetary rewards, and their real fallouts. The process of motivation
not only suffers great damages when top-management adopts a policy of monetary awards, but also conflicts and competence surface. Paradoxically, whenever salaries are not serving as
they would be, results of the worker union pressures, the main goals of organization collapse
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.