“Gender labile, different sexualities”: A tutorial on sexual and gender diversity. (Or how museums can contribute to education in this subject)
Abstract
This paper analyses how the museum in order to eliminate heteronormative and androcentric biases can include sexual and gender diversity through its own functions: acquisition and
collection of materials, conservation. exhibition, mediation and education. This work focuses on the latter function by proposing a practical application: a pedagogical guide for teachers
about a temporary exhibition. By the selection of objects of different cultural and historical contexts, we intend to show how an anthropological approached study of gender and sexuality
can provide tools to facilitate education in diversity in the particular field of museums.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.