The higher education between social engineering and the prerogative liberation
Abstract
One of the ways of transmission of knowledge takes place in the so-called higher education or university education. There are various areas that are cultivated at that level, ranging from scientific and technical to the social sciences and humanities in which commonly include artistic creation in its various expressions. Although the purpose of higher education is to develop the student’s potential for creativity and innovation, in many cases the structure of the plans and programs of study provide guidance for students to learn and play only the information that tell the teachers, so that the university loses one of its main functions: the promotion of free and autonomous exercise of reason. The aim of this paper is to describe the characteristics of the top choices for college: The acquisition of knowledge reproductive or liberating.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.