The experiential train learning and the new demands
Abstract
This paper analyses the potential of experiential learning as an innovative instructional intervention to address the current training and educational demands, focused on competency acquisition and lifelong learning. The specialized literature is reviewed, in order to characterize the main features associated with experiential learning and provide evidence for its educational benefits. Finally, an international initiative having a significant impact on the dissemination of outdoor learning is described.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.