The school song as cultural and educational expression
Abstract
From a positive assessment of the teaching opportunities that, through the singing, the poetic text linked to the music offers to the educational world, we analyze a teaching experience emerged in Granada after the initiative of the educator Andrés Manjón, professor the of the Granada University. In 1889, he created a network of primary schools for the working classes spreading throughout the Spanish territory, reaching over three hundred centers. Its remarkable educational system gave outmost importance to singing as a teaching resource.
With a key role played by the teaching trilogy Word, Intuition and Action, professor Manjóndeveloped a strong literary and musical career from the axiom: “To educate making and to
teach playing and delighting.” In this work, we present an approach and evaluation of the major contributions of this teaching experience, focused on the field of specific didactics and built on the fortunate combination of music and word found on the scholar singing.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.