‘silence’ voices, ‘exposed’ voices. An approch to the empowerment perceptions at the School Of Ecological Agriculture U Yits Ka’an in Yucatan, Mexico
Abstract
Upon the social, economic and historical alienation of the minority sectors inside the State Nation, there arises the so called Popular Education as an ‘alternative’ educational forum
directed to groups of peasants and natives in rural zones in Mexico with the intention of reaching a quality of life for themselves. These systems apply organic farming as a strategy to achieve development and social empowerment of the group. To understand the empowerment of the group bears to investigate in the experiences of the relations between the “promoters” and the student and, in turn, study the experiences of the student in regards to his family
under the work of organic farming. This article is based on interviews with the promoters and students of the subhead office of San Simón of the School U Yits ka’an in the state of Yucatan, Mexico; which looks to contextualize the empowerment from the local level.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.