TOWARDS A DEMOCRATIC SOCIOLOGY OF EDUCATION. Reflections on Mexico
Abstract
The present essay tries to question “the democratic” aspect of the education from the perspective of sociology, being emphasized the existing incongruence between the constitutional legal norm in Mexico and its own educative reality, with the purpose of establishing the necessity to apply to the methodology and sociological epistemology to the pedagogical activity that –according to the law– it must be distributed under democracy yardstick. One outlines the
multiplicity of inherent fields to the education as well as categories and concepts of diverse authors who allude to a diversity of problems to put of relief their complexity. A general overhaul of diverse socio-pedagogical currents is exposed which provide the necessary bases for a suitable exploration of the democratic aspect of the education and it is put of relief that the single mention, in a right rule, of certain educative yardstick, is not sufficient so that the socio-educative reality is developed and it takes place under these parameters.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Responsabilidad de los autores: son responsables por las ideas y datos empíricos de los manuscritos, por la fidelidad de la información, por la corrección de las citas, por los derechos para publicar cualquier material incluido en el texto y por la presentación del manuscrito en el formato requerido por la Revista de Antropología Experimental. Un manuscrito enviado a la Revista de Antropología Experimental no debe estar publicado ni haber sido presentado en la misma forma a otro medio de publicación. Así, mismo, los autores reconocen que conocen y están de acuerdos con estas PAUTAS EDITORIALES Y FORMALES. La dirección de la Revista de Antropología Experimental está permanentemente abierta para aclarar cualquiera de los contenidos aquí citados u de cualquier otra índole que surjan en el proceso de publicación de los manuscritos.